7250019t1h4aa5

Mario Pulver: Keerdkäigud ja jäneseurud

Sirp. Mario Pulver. 3.11.2017

Renate Keerd on kohati brutaalselt aus: uuslavastuse pealkiri on „uuslavastus“. Saan sellest täiesti aru, mõnele luuletusele ei ole ka pealkirja vaja, sisu räägib enda eest. Lavastusele esietendusega leitud „Tahe“ võib olla vabalt nii tööpealkiri kui ka huupi sõnaraamatust leitud kirje. Sama hästi sobiks sinna „Loomus“ või „Meil on palju krabisevat“, mõlemad võtavad sisu sama tabavalt kokku. Või hoopis „Nihe“, sest just nihestamisega tegeldakse Keerdi lavastuses kõige rohkem. See on maailm, kus lilli ei tooda, lilled toovad ise – näiteks laua või tooli. See on koht, kus black box nihkub pappkastiks või teiste kiusajast saab hetkega kiusatav.

Jätka lugemist

7250019t1h4aa5

Põim Kama: Tahte kurb mäng jõu paberis

Postimees. Põim Kama. 2.11.2017

Laupäeval Tartu Uues Teatris esietendunud Renate Keerdi uuslavastust ümbritses salapära. Teater ei jaganud publikule erilisi vihjeid teose sisu suhtes, mainides vaid lakooniliselt, et kindlasti ei räägi uuslavastus traktorite hingeelust, vaid ikka meist endist, inimestest. Enamgi veel, kuni esietenduseni ei avalikustatud lavastuse nime. Alles õhtul teatrisse jõudes võis ukse eest väikeselt tahvlikeselt kriidikirjas lugeda: Renate Keerdi uuslavastus «Tahe», esietendus välja müüdud.

Jätka lugemist

AK. Tartu Uus Teater avas hooaja Renate Keerdi uuslavastusega

AK. 22.10.2017

Tartu Uues Teatris esietendus kümnenda hooaja esimene uuslavastus, mille lavastaja Renate Keerd ei andnud publikule enne teatrimajja jõudmist teada ei etenduse sisu ega pealkirja. Hooaeg on eriline veel selle poolest, et Tartu Uus teater loodab ühisrahastuskampaania abil saada kokku üle 300 000 euro, et teatrimaja, kus praegu rentnikena tegutsetakse, päriseks endale osta.

Jätka lugemist

trupp_ööbikud

Tartu Postimees: «Kremli ööbikute» dramaturg Ivar Põllu: me ei kavatse kedagi porri tallata

Raimu Hanson, Tartu Postimees, 18.10.2017

Tartu Uus Teater teeb ettevalmistusi, et tuua Narvas Kreenholmi manufaktuuris vaatajate ette «Kremli ööbikud», mille keskmes on Jaak Joala saatus. Laulja fännid on elevil, kuid mõnigi neist pelgab, et tükist kujuneb mõnitus. Küsimustele vastab lavastuse dramaturg ehk teksti kirjutaja ja teatri loominguline juht Ivar Põllu. Jätka lugemist